2010-11-30 ? 00:55:23

Nu börjar det närma sig...

Om en vecka är jag och My i Ryssland. Första stoppet på långresan är just Moskva. Där ska vi spendera ca ett dygn innan vi kliver på transsibiriska tåget mot Beijing:) Galet vad jag längtar, men det känns fortfarande overkligt att vi ska lämna Sverige om mindre än en vecka.

I helgen hade vi lite glögg-party här hemma med nära och kära. Mycket mysigt. Fick en "bra att ha" neccesär av Marre och Amanda. Ett litet reseapotek som med all sannolik kommer att vara till stor nytta. Tusen tack!

Och så tänkte jag berätta om min klantiga lilla häst. Idag var vi ute och red, och hon var pigg som vanligt. Skulle ta en sista galopp och då började som bocka och busa. När Tingeling börjar med sånt så ser hon inget och bara kör sitt race, så hon missade att det finns diken på kanten av vägen under all snö. Så hon gick omkull i diket och sprattlade som bara den. Jag var helt övertygad om att min lillaklant hade gjort sig riktigt illa. Förvånad över all snö ställer hon sig upp och ruskar av sig all snö som hon fått på sig med sitt djupdyk. Jag gick fram till en förvånad Tingeling och frågade om hon gjort sig illa. Jag vet ju att man inte får svar en en häst, men det var ju värt ett försök i alla fall. Jag satte mig på huk framför henne och kollade hennes framben, och då lägger hon försiktigt upp sitt högra framben på mitt knä och visar ett sår som blöder. Hon kollar på mig och så kollar hon på benet, som att hon ville visa mig att det var där hon gjort sig illa. Det kallar jag en smart häst:D Kommer sakna henne så otroligt mycket under dessa tre månader:´(

Min ängel och jag
Min Tingeling och jag förra vintern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: