2010-08-19 ? 19:23:49

15 pm

hallå!
Idag har jag sista gången i mitt liv sadlat och vårdat en häst inför högvakt=) Jippiiii! Har haft sista hästhämtare/hästhållare;P grymt skönt. För det är inte överdrivet jättekul att rykta häst i 1h 30min sen hets-käka på 20 min för sedan sätta på hästen hela sin utrustning. Efter de ska man hjälpa en nervös ryttare upp och se till att allt ser bra ut, sen fortare en kvickt upp och byta om till m/ä och sen bli vistierade av befälen... Upp till slottet. Göra en inmarsch på yttre borggården. Vänta på hästarna. Ta en totto och leda ut den. Antingen sitter vi upp och rider hem, eller så väntar vi på att avgående högvakten kommer och sitter upp. Tillbaka på kasern är det vård, vård och vård som återstår. Inte ett hårstrå på sadeln, inga fingersvtryck på sabeln, högglans på kandaret och ja.. ni förstår. Vid 16.30 är vi ungefär klara med all vård. Och då tänker man: "yes, då var det över". Men nej... Oftast ska man även ha kvällsridning och sluta 21.30:/ Men den tiden är ÖVER=)
     Man får aldrig betyg på den lilla cermonin man gör vi hästhämtartjänst men vi gjorde det så snyggt så majoren var bara tvungen att säga att vi gjorde årets bästa hästhämtare;P Onda andra har gjort det igen;P
  
Ikväll slapp vi ridningen;P så ligger på logementet och ska snart glo på film. Kan inte lämna kasern eftersom jag är med i beredskapen. o i morgon åker jag hem:D




Inge mer vård av den j*vla utrustningen;P

Hejdå!  15 pinnar MUCK=D

//Laine
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: