2010-08-08 ? 22:10:09

pågång... avgång...pågång

hejhej!
Inte blivit så mkt skrivade på sista tiden. Har varit hästhämtare/hästhållare på slottet denna vecka, samt gjort en fotvakt på sthlm slott och en beriden. Beriden i morgon också. Det har varit anhörigdag här på K1 i lördags då de anhöriga fick se hur vi och hästrana bor:) De fick känna på lite vapen och utrustning samt kolla när vi förövade inför den beridna pågången på slottet. De fick även buss upp och såg vaktavlösningen på slottet.
     Vi red iväg tidigare än vanligt för vi skulle visa upp oss på SM i hoppning på Ryttarstation. O ja, det gick ju som det gick. En som ramlade av, hästar som flippade totalt och min häst stod mer på bakbenen än på alla fyra. Vi skämde ut oss på SM. Hoppas det INTE filmades:/ Men men, alla överlevde.Själva vakten gick bra, slottet står kvar... Bara väntar på att vi ska komma tillbaka. Och i morgon är det ännu en beriden pågång på slottet. Trodde jag skulle vara fordonsförare, men nej, fick ställa upp för en kamrat och stå post istället och det betyder att jag ska tycka ner mina trasiga fötter i de obekväma stövlarna och rida en häst till slottet igen... Bara att bita ihop för nu är det bara 26pm:D
 och jag och My har bokat vår resa=D Vi drar den 7/12 med transsibiriska järnvägen till Beijing där våra tre månader som backpackers börjar:P Längtar!

Ska sova lite nu, ladda inför en ny dag.
God Natt=)

//Laine
Kommentarer
Oskar Jobbet

Haha såg dig på slottet i måndags! Men ville inte säga roppa hej och förstöra eran fina marsch! Haha

2010-08-11 @ 11:45:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: