2010-08-29 ? 21:34:34

Bal =)

Hej!
Nu var det länge sen jag skrev igen. Under den senaste veckan har jag haft min sista högvakt. Kan inte beskriva hur skönt det är att slippa stå och glo 2h och bli fottad av 1000 galna turister. Vi fick MVG på både av och pågång två beridnavakter irad;P Andra pluton är lite vassare än de andra=D Har även haft fotto enskillt till häst med m/ä och skvadronsfotto och plutonsfotto. Missade dock plutonsfottot pga att jag var i Kungsängen och vårdade fordon.. Trist men men, Vi ska väll försöka fotta oss i m/90 istället. Mycket snyggare;P

Igår hade vi muck-bal som var riktigt lyckad=) Vi var på Hasselbacken. God mat och dryck och bra musik:) Men allt började såklart med stress! Alla ca 50 st skulle duscha. Har bara 4st duschar, och ja ni kan ju bara tänka er hur det gick. Sen var det hets när alla skulle fixa frisyrer och smink. Skulle kunnat köpt en helikopter för att hämta Amanda så hon skulle kunnat fixat håret på mig. Men den ekononim har jag ju inte, så jag och Rasmus hjälptes åt och det blev faktiskt riktigt bra=) Lite smink och en klänning och vips, klar för bal:P Och min baldejt var Jonsson=) Buss till Hasselbacken där balen började med mingel och fördrink. LDK(Livgardes dragonmusikkår) spelade. De är de som spelar när vi rider till slottet. Sen var de mat och tal. Ett grymt tal av en kille från tredje pluton och såklart en myckt mycket fin sång av vår kapten, Rönnlund=) haha! Många skratt och skålar;P
     Efter mat och dryck var det vals. Balen avslutades med en d´j som spelade vanliga partylåtar. Grymt kul:P Men vi var klara med festandet så vi drog hem och bytte och tog en taxi till en klubb där typ hela skvadronen var, inklusive befäl. Dansade tills kl 05 då de stängde. Kom väll i säng kl ca 06. En låång men skojjig kväll/natt;)

....och ja idag har man mått som man förtjänar...

och så lite bilder såklart:



Jonsson och jag

Aleksandrian och Rasmus



Törngren och Sandgren



Fröse


Jag på terassen




Mingel



Mer mingel med Attar, Aleksandrian, Lundgren med sin dejt Ida.



Vals

end of story

//Laine

Kommentarer
Denice

Åååh vad fiiin du vaar^^

2010-08-29 @ 21:38:46
My

Så fina alla var, speciellt du :)

2010-08-29 @ 21:43:18
URL: http://myygustavsson.blogg.se/
Amanda

Fin du var på balen =)

hehe vad söt, men du fixade ju det där galant.

2010-08-31 @ 21:17:29
URL: http://amandak.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: